Wszechstronny rower crossowy

Rower crossowy powstał z myślą o zaspokojeniu potrzeb większości klientów. Należy do półki rowerów, którymi można jeździć na co dzień w każdych warunkach i na każdej nawierzchni. Jazda po lesie nie sprawia problemów. Nawierzchnie bitumiczne również nie stanowią przeszkód. Umiejscowienie pomiędzy rowerami szosowymi a górskimi czyni rowery crossowe bardzo uniwersalnymi. Duże koła, którymi się charakteryzują, pozwalają na płynną i komfortową jazdę. Świetnie wybierają dziury w jezdni.

Koła i amortyzacja

rower crossowy

Stosowane koła przeważnie mają wielkość 28 cali. To zapożyczenie z kolarzówek, które ma wpływać na szybszą jazdę przy użyciu mniejszego wkładu mięśni. Teoretycznie większe koła potrzebują mniejszej siły do napędzania. Idąc tym tropem, firmy instalują także wąskie ogumienie, które stawia mniejsze opory toczenia. Bieżniki zostały tak zaprojektowane, żeby dawać maksymalne osiągi na gładkich asfaltach i jednocześnie dobrze radzić sobie na szutrach. Układ kostek w oponach pozwala na cichą i komfortową jazdę. Ostro zakończone kostki potrafią dobrze wgryzać się w miękkie powierzchnie i odpychać rower do przodu. Ma to także duży wpływ na bardzo wysokie bezpieczeństwo na luźnych nawierzchniach, gdzie ważna jest stabilność. Producenci wyposażają rowery crossowe przeważnie w przedni amortyzator. To świetne rozwiązanie, które pomaga w terenie, a przy tym nie jest ciężkie i nie przeszkadza w jeździe na podjazdach.

Rower crossowy a pozycja za kierownicą

Na rowerze crossowym siedzi podobnie jak na rowerze trekkingowym. Siodełko przeważnie jest niżej od kierownicy. Pozwala to na w miarę wyprostowaną pozycję. Mięśnie nie są narażane na niepotrzebne przeciążenia. Gdy jednak chce się jechać trochę szybciej, wystarczy wyregulować wysokość siodełka lub kierownicy. Takie ułatwienie sprawia, że rowery crossowe mają wszechstronne zastosowanie. Warta uwagi jest również waga, jaką wyróżniają się te jednoślady. Lekkie ramy i komponenty aluminiowe lub karbonowe wpływają na niską ogólną wagę.